Fotos

Photographer's Note

This afternoon I and my father (Clementi) are gone out to take photography. While he was driving I took your camera and sprang this and other photographies. I could do you with mine but yours is too good.
At home then you helped me elaborate the photography, and this is the result. Hope there everyone like it



NEMI (ROME)
From wikipedia
Nemi is a town and comune in the province of Rome (central Italy), on the Alban Hills overlooking Lake Nemi. It is 6 km (4 mi) NW of Velletri and about 30 km (18 mi) southeast of Rome.
The town's name derives from the Latin nemus Aricinum, or "grove of Ariccia": the latter is a small town a quarter of the way around the lake. In antiquity the area had no town, but the grove was the site of one of the most famous of Roman cults and temples: that of Diana Nemorensis, a study of which served as the seed for Sir James Frazer's seminal work on the anthropology of religion, The Golden Bough. In 1514 Marcantonio I Colonna gave to Nemi the "Statuti e Capituli del Castello di Nemi", the first city statute with rules and regulations to observe.



Oggi pomeriggio io e mio padre (Clementi)siamo usciti a scattare foto. Mentre lui guidava ho preso la sua macchina fotografica e ho scattato questa ed altre foto. Potevo farla con la mia ma è troppo bella la sua .
A casa poi mi ha aiutato ad elaborare la foto, e questo è il risultato. Spero vi piaccia


NEMI (ROMA) da wikipedia
Nemi è un comune di 1.949 abitanti della provincia di Roma, posizionato quasi in zona centrale dei Colli Albani, a 521 m s.l.m.; è il più piccolo dei paesi nell'area dei "Castelli romani". Famoso per la coltivazione e la Sagra delle fragole, sorge in posizione dominante sopra il Lago di Nemi o di Diana. Il lago è di origine vulcanica e si trova a pochi chilometri dal lago Albano. Il centro storico offre passeggiate panoramiche tra storia e botteghe artigiane. Palazzo Ruspoli domina il paesino, interamente circondato da boschi secolari. Sulle rive del lago è possibile visitare il Museo delle Navi che insieme al sito archeologico del Tempio di Diana Nemorensis, l’emissario del lago, la Villa di Cesare ed il Palazzo Ruspoli, ne fanno una meta di interesse storico culturale. Sulla sponda opposta del lago si scorge il paese di Genzano di Roma. Per la bellezza del comune e del suo territorio e per l'importante sviluppo economico degli ultimi anni, Nemi è stata insignita della prestigiosa Bandiera Arancione del Touring Club Italiano. Nemi inoltre è l'unico comune castellano compreso interamente all'interno dei confini del Parco Regionale dei Castelli Romani. Dista 4.2 km da Genzano di Roma, 9 km da Velletri, 8.2 km da Rocca di Papa, 33 km da Roma.

marcan44 marcou esta nota como útil

Photo Information
Viewed: 3595
Points: 12
Discussions
  • None
Additional Photos by Matteo Clementi (matteo97) Gold Star Critiquer/Gold Note Writer [C: 75 W: 0 N: 93] (712)
View More Pictures
explore TREKEARTH