Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools

Great michiels 2007-12-21 7:57

hallo Joop,

Fantastisch beeld !!! ik moet er steeds terug naar kijken, er zijn zoveel kleine dingen in te zien ! Enne.. gene krot ... nen D300 amai merci ;DD is'm echt goed ??? wat me opvalt zijn de echt rechte lijnen, heb je een shift en tiltfilter voorgezet of is het origineel zo ? Meestal heb je toch altijd een storende vervorming van je lijnen . Verklap me de truc alsjeblief :))
groetjes, inn

Old 12-21-2007, 04:26 PM
joop's Avatar
joop joop is offline
TE Newbie

Default To michiels: ja

ja de d300 is echt schitterend. zeer plezant. vooral het scherm is fantastisch. ik zie meteen of een foto scherp is of niet. maar veel beter dan de d200 is die camera waarschijnlijk niet.
de d3 is de camera die ik (en de rest van de wereld vermoedelijk) wel graag zou hebben. maar 5-6,000 dollar is toch wel een beetje "steep"... enfin, in ieder geval, de kleuren die de d300 vastlegt zijn stukken beter dan mijn oude d70.

rechte lijnen... ja die ramen waren heel hoog dus heb ik de foto getilt in photoshop - en dan a little crop...

thanks voor de feedback...
groetjes!
joop
Reply With Quote
Old 12-21-2007, 04:32 PM
michiels's Avatar
michiels michiels is offline
TE Senior Member

Default Re: To michiels: ja

tilten in PS ? dat ga ik straks eens uitzoeken ! Ik heb in de fotografieklas nog met een technische camera gewerkt ... sleuren met zo'n groot ding, je kop onder een zwarte doek , maar wel haarscherpe en rechte beelden en je kon je beeld verplaatsen door die verstelbare lens !
groetjes, inn
Reply With Quote
Old 12-21-2007, 05:51 PM
joop's Avatar
joop joop is offline
TE Newbie

ja, in CS3 (waarschijnlijk ook wel in oudere versies van PS) go to "filters" select "lens distortion" - you can tilt the image there
joop
Reply With Quote
Old 12-21-2007, 06:54 PM
michiels's Avatar
michiels michiels is offline
TE Senior Member

dank je , heb het gevonden . werkt goed, je verliest alleen een heel stuk van je foto doordat je sterk moet croppen, maar het is zeker een heel bruikbare tool !
inn
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules