Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools

Great dragonslayero 2006-06-08 12:18

Heisann 1/2 Geir.
Very interesting photo and note. Taken at Hålandsvannet right?
Very nice view from this point, what is hard to tell from the photo is how long are actually these logs?
I would say it is a common disability to tell distances when having thin long objects in the way.
The long straw could be called distractive, but you have managed to get some variation in colour and the addition of the trees add a very welcome depth perspective.

I thought you said you experimented with f-stop? The farms in the background still seem a bit out of focus. Ok so I am picky, but it is still of use to you I hope?

Other than this you have managed to get optimal light conditions, colours stand out nicely. What I like the most is the abrupt change between the yellow lamost dead colour of the straw and the blue water.
Thank you for sharing.

Odd Jarle

Old 06-08-2006, 10:03 PM
kittyhawk's Avatar
kittyhawk kittyhawk is offline
TE Junior Member

Default To dragonslayero: Takk for tilbakemelding

Hei Ojai,

Den eksperimenterinigen eg har gjort med f-stop er at eg har stillt den in til f-8. Da er det et passe felt som vil komme i fokus og med det objektivet eg brukte vil det gi best farge skarphet. Det at det som er i bakgrunnen er litt ute av fokus er et resultat av at eg brukte relativt kort dybdeskarphet (DOF). Hadde eg brukt f-20 ville allt i bildet bli mer skarpt, og fargene ville bli litt mindre kraftige.... Resultatet er det du ser her: Skarpt hovud motiv hvor eg har fokusert inn, og litt uskarp bakgrunn. Håper dette er til nytte for deg, når du prøver deg frem med dit kamera... Lykke til og takk for tilbake melding. Setter stor pris på det. (Om du ønsker, kan du låne noen bøker av meg hvor bla. dette står beskrevet. Det er litt morro å se hva folk synes om slike ting..

Ha ein fortreffelig helg.

Mvh

- Halgeir
Reply With Quote
Old 06-09-2006, 12:17 AM
dragonslayero's Avatar
dragonslayero dragonslayero is offline
TE Junior Member

Default Re: To dragonslayero: Takk for tilbakemelding

Eg har ei veldig enkel bog her, men eg hadde satt veldig pris på det hvis du kunne gje meg ISBN nummer på dei National Geographic bøgene du har bestillt.
Som sagt så kan ein aldri lera nok.

Odd Jarle
Reply With Quote
Old 06-09-2006, 04:05 PM
kittyhawk's Avatar
kittyhawk kittyhawk is offline
TE Junior Member

Default Re: To dragonslayero: Takk for tilbakemelding

Så klart. Det er ein del bøker, og det blir dyrt å bestille alle på ein gang... Men here goes:

Alle er National Geographic Photography Field Guide:

Action and Adventure: ISBN 0-7922-5315-9

Secrets to making great pictures: ISBN 0-7922-5676-x

People and Portraits: ISBN 0-7922-6499-1

Digital Black and White: ISBN 0-7922-4196-7

Digital: ISBN 0-7922-6188-7

Travel: ISBN 0-7922-9505-6

Eg fann ikkje landscapes: ISBN 0-7922-6498-3

Eg anbefaler på det høyeste N.G. sin Foto guide. Dette er en håndbok som ikkje er del i "Field guide" serien.

Håper dette er til nytte. Om du ønsker å låne noen bøker av meg er det bare å spørre... Eg har mange andre fotobøker enn N.G. sine også.

Ha ein fortsatt god helg.

- Halgeir
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules